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RIME-Award der Lehrforschung RIME-Award der Lehrforschung

Im Rahmen des Kongresses „Research in Medical Education“ wurden am 26./27. Mai 2011 in Tübingen die vier besten Konzepte und Projekte der Ausbildungsforschung mit dem „Research in Medical Education RIME-Award“ ausgezeichnet, der von der Thieme-Verlagsgruppe unterstützt wurde. Eine internationale Jury bewertete dafür in den zwei Tagen über 80 Konferenzbeiträge. Der insgesamt mit 6.000 Euro dotierten RIME-Award ging an: 

  • Dr. Markus Krautter in der Kategorie "Organizational Measures, Support, and Advice to Improve Teaching and Learning Conditions": “Digital Rectal Examination: Combination Of Part-Task Trainer And Standardized Patient Compared To Standardized Patient Alone – Effects On Student Acceptance And Perceived Realism On Training Situation”
  • Dr. Friederike Holderried in der Kategorie "Quality Management for Teaching, Learning and Administration": “Integrating Student Represantatives In The Quality Management Of A Medical Faculty”
  • Frederike Lund in der Kategorie "Teaching and Assessment Concepts and Programmes to Facilitate Transitions on all Levels of Academic Education, From Beginners to Postgraduates": “From Simulation to Bed-Side: Effectivity of Undergraduate Skliss Lab Training compared To Classical Bed-Side Teaching” und
  • Dr. Ronny Lehmann in der Kategorie "E-Media for Learners, Teachers and Examiners": “Interprofessional blended Learning With Virtual Patients And Practical Training To Improve Pediatric Emergency Care”.

Die Urkunden wurden von der Universität Tübingen, der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung und dem Medizinischen Fakultätentag verliehen.